1. ទំព័រដើម
  2. ពិព័រណ៍ចិន-អាស៊ាន

ពិព័រណ៍ចិន-អាស៊ាន

អំពី​ពិព័រណ៍​ចិន​-​អាស៊ាន នៅ​ទីក្រុង​ណាន​នី​ង តំបន់​ស្វយ័ត​ក្វាង​ស៊ី សាធារណរដ្ឋ​ប្រជាមានិត​ចិន

​ពិព័រណ៍​ចិន​-​អាស៊ាន ត្រូវ​បានរៀបចំ​ប្រចាំឆ្នាំ​នៅ​ទីក្រុង​ណាន​នី​ង តំបន់​ស្វយ័ត​ក្វាង​ស៊ី សាធារណរដ្ឋ​ប្រជា មានិត​ចិន ដោយ​ចាប់ផ្តើម​រៀបចំ​ជា​លើកដំបូង​នៅក្នុង​ឆ្នាំ​២០០៤ តាម​គំនិត​ផ្តួចផ្តើម និង​ការស្នើសុំ​ដោយ​ឯកឧត្តម វិ​ន ជា​បាវ អតីត​នាយករដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​សាធារណរដ្ឋ​ប្រជាមានិត​ចិន នា​កិច្ចប្រជុំ​កំពូល​អាស៊ាន​-​ចិន លើក​ទី​៧ ហើយ​ត្រូវ​បានទទួល​ការស្វាគមន៍​ពី​បណ្តា​ថ្នាក់ដឹកនាំ​នៃ​ប្រទេស​អាស៊ាន​ទាំងអស់​។ ព្រឹត្តិការណ៍​ពិព័រណ៍​នេះ​ជា វេទិកា​មួយ​សម្រាប់​ជំរុញ​សកម្មភាព​ពាណិជ្ជកម្ម វិនិយោគ សេដ្ឋកិច្ច ទេសចរណ៍ ទំនាក់ទំនង​ការទូត ទំនាក់ទំនង រវាង​ប្រជាជន និង​ប្រជាជន និង​ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ​នៃ​កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​រវាង​ចិន និង អាស៊ាន​។ ពិព័រណ៍​ចិន​-​អាស៊ាន សហការ​រៀបចំ​ដោយ​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​នៃ​សាធារណរដ្ឋ​ប្រជាមានិត​ចិន និង​ក្រសួង ពាណិជ្ជកម្ម​នៃ​បណ្តា​ប្រទេស​អាស៊ាន ទាំង​១០ និង​លេខាធិការដ្ឋាន​អាស៊ាន​។ ប្រទេស​ចិន និង​អាស៊ាន​ត្រូវ​ទទួល ធ្វើជា​ប្រទេស​កិត្តិយស​តាម​ការ​ឆ្លាស​វេណ​តាម​លំដាប់​តួអក្សរ​។ បច្ចុប្បន្ន តាមរយៈ​ពិព័រណ៍​ចិន​-​អាស៊ាន បានធ្វើឱ្យ ទំនាក់ទំនង​កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ​រ​វាង​ចិន និង​អាស៊ាន​ឈានដល់​កម្រិត​កំពូល និង​ឈានទៅរក​យុគ្គសម័យ​ថ្មី​មួយ នៃ​ការចែករំលែក​កាលានុវត្តភាព​ធុរកិច្ច និង​ចែករំលែក​ផលប្រយោជន៍​គ្នា​ទៅវិញទៅមក ក្នុង​ក្របខណ្ឌ​កិច្ចព្រមព្រៀង ពាណិជ្ជកម្ម​សេរី​រវាង​ចិន និង​អាស៊ាន​។

ការចូលរួម​របស់​ក​ម្ពុ​ជា​ក្នុង​ពិព័រណ៍​ចិន​-​អាស៊ាន ពីមួយ​ឆ្នាំទៅ​មួយឆ្នាំ បានធ្វើ​ឲ្យ​មានការ​កើនឡើង​ទាំង ចំនួន​ក្រុមហ៊ុន ទាំង​ពាណិជ្ជករ និង​អាជីវករ​។

កម្ពុជា​បាន​ចូលរួម​ព្រឹត្តិការណ៍​នេះ​ជា​រៀងរាល់ឆ្នាំ និង​ទទួលបាន​ការគាំទ្រ​ពី​ថ្នាក់ដឹកនាំ​ប្រទេស​ចិន ហើយ​ផលិតផល​កម្ពុជា ក៏​ត្រូវបានគេទទួលស្គាល់​ក្នុង​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ​ផងដែរ​។ ជា មួយ​គ្នា​នេះ ក្រុមហ៊ុន​កម្ពុជា​មួយចំនួន​មាន​ភាពម្ចាស់ការ​ជា​បណ្តើ​រៗ តាមរយៈ​ការចូលរួម​ព្រឹត្តិការណ៍​នេះ​។ ដោយឡែក​សិល្បៈ និង​វប្បធម៌​ដ៏​ប្រពៃ​របស់​កម្ពុជា ក៏​ត្រូវបាន​ផ្សព្វផ្សាយ​ផងដែរ​តាមរយៈ​ការសម្តែង និង​ការបង្ហាញ​នៅ​ពន្លា​ជាតិ​របស់ខ្លួន​។ កម្ពុជា បាន​នាំយក​ផលិតផល​ពាក់ព័ន្ធ​វិស័យ​កសិកម្ម ផលិតកម្ម បច្ចេកវិទ្យា ការបង្កើត​ថ្មី កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ​ក្នុង​តំបន់ វិទ្យាសាស្ត្រ សេវាកម្ម​ទូទៅ ទៅ​ចូលរួម​ដាក់តាំង​បង្ហាញ​ដើម្បី​ចាប់​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​វិនិយោគ​ជាមួយ​ពាណិជ្ជករ​ចិន​។​

​ហេតុអ្វី​កម្ពុជា​ត្រូវ​ចូលរួម​ក្នុង​ពិព័រណ៍​ចិន​-​អាស៊ាន​

  • ​ជា​វេទិកា​នៃ​ទំនាក់ទំនង​កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​រវាង​ចិន និង​អាស៊ាន​និយាយ​ជារួម និង​រវាង ចិន និង​កម្ពុជា​និយាយ​ដោយឡែក​។
  • បង្ហាញ​ពី​ភាព​ស្មើមុខ ស្មើ​មាត់ ស្មើ​សិទ្ធ និង​ស្មើភាព​គ្នា​របស់​កម្ពុជា ក្នុង​គ្រប់​កិច្ចការ​តំបន់ និង​នៅលើ​ឆាក អន្តរជាតិ​
  • ផ្សព្វផ្សាយ​អំពី​ផលិតផល​សក្តានុពលរ​បស់​កម្ពុជា​
  • ​ស្វែងរក​ទីផ្សារ​នាំចេញ​ទំនិញ​ពី​កម្ពុជា និង​ពង្រឹង​ភាពជា​ម្ចាស់​នៃ​វិស័យ​ឯកជន​ឲ្យ​មាន​បណ្តាញ​ជា​អន្តរជាតិ​
  • ទាក់ទាញ​វិនិយោគ​ពី​បរទេស​ឲ្យ​ចូលមក​កម្ពុជា តាមរយៈ​ការរៀបចំ​វេទិកា​ធុរកិច្ច និង​កិច្ចពិភាក្សា​ធុរកិច្ច​
  • ​ពង្រឹង​កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ​ល្អ​លើ​វិស័យសេដ្ឋកិច្ច ពាណិជ្ជកម្ម ទំនាក់ទំនង​ការទូត រវាង​កម្ពុជា​-​ចិន និង​រវាង​កម្ពុជា ជាមួយ​ប្រទេស​នានា​ក្នុង​តំបន់ ជាពិសេស​បណ្តា​ប្រទេស​អាស៊ាន​
  • ផ្សព្វផ្សាយ​វប្បធម៌ អរិយធម៌​ខ្មែរ​ដ៏​ល្អ​ផូរផង់​លើ​ឆាក​អន្តរជាតិ​។

​ក្នុងឱកាស​នៃ​ការចូលរួម​រៀបចំ​ពិព័រណ៍​នេះ កម្ពុជា បាន​ចូលរួម​វេទិកា​ធុរកិច្ច និង​វិនិយោគ​នានា ដែល​រៀបចំ ឡើង​ដោយ​ភាគី​ចិន ដើម្បី​ទទួលបាន​ព័ត៌មាន​ថ្មីៗ និង​មានឱកាស​បាន​ជួបចរចារ​ដោយផ្ទាល់​ជាមួយ​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម វិនិយោគ​របស់ខ្លួន ដើម្បី​ផ្លាស់ប្តូរ និង​ព​ង្រី​សកម្មភាព​ពាណិជ្ជកម្ម​។ ក្នុងអំឡុង​ពេលនេះ កម្ពុជា មាន​រៀបចំ​វេទិកា​ធុរកិច្ច វិនិយោគ និង​ទេសចរណ៍ និង​ពិធី​ចុះកិច្ចសន្យា​ពាណិជ្ជកម្ម​រវាង​ក្រុមហ៊ុន​ចិន និង​ក្រុមហ៊ុន​កម្ពុជា​ផងដែរ​។ ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ការចូលរួម​ទស្សនា​របស់​ភ្ញៀវ កម្ពុជា បានរៀបចំ​កសាង​ពន្លា​ជាតិ​នៅលើ​ទីតាំង​ទំហំ​១៨០ ម៉ែត្រការ៉េ ដោយបាន​ជ្រើស​រើសយក​រាជធានី​- ខេត្ត​នៃ​ប្រទេស​កម្ពុជា​ធ្វើជា​រាជធានី ឬ ខេត្ត​ស្រស់​ប្រិ​ម​ប្រី​យ​តាម​ការ​ឆ្លាស វេណ និង​បាន​រៀបចំផ្ទះ​រួម​ទំហំ​៣៦​ម៉ែត្រការ៉េ និង​ស្តង់​ពាណិជ្ជកម្ម​ជាង ១០០​ស្តង់​ក្នុង​មួយ​លើកៗ ដើម្បី​បង្កើត វេទិកា​ពាណិជ្ជកម្ម​ជូន​ក្រុមហ៊ុន​កម្ពុជា​បាន​ចាប់​ដៃគូ​ពាណិជ្ជកម្ម​ជាមួយ​ពាណិជ្ជករ​ចិន និង​អាស៊ាន​។ ចាប់ពី ឆ្នាំ​២០០៤ រហូតដល់​ឆ្នាំ​២០១៩ សម្តេច​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រី បាន​អញ្ជើញ​ចូល រួម​ក្នុង ព្រឹត្តិការណ៍​ខាងលើ​ចំនួន ១១ លើក​។

ក្រោម​គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​ខ្សែក្រវ៉ាត់ និង​ផ្លូវ របស់​រដ្ឋាភិបាល​ចិន ពិព័រណ៍​ចិន​-​អាស៊ាន បាន​ដើរតួនាទី​ដ៏​សំខាន់ ក្នុង​ការភ្ជាប់​ទំនាក់ទំនង​កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ​គ្រប់​ជ្រុងជ្រោយ​កម្ពុជា​-​ចិន​។ ក្នុងន័យនេះ កម្ពុជា​-​ចិន នឹងធ្វើ​ការរួម​គ្នា ឱ្យបាន​ច្រើន​ថែមទៀត ដើម្បី​សម្រេច​គោលដៅ​ក្នុង​ការពង្រីក​ទំហំ​ពាណិជ្ជកម្ម​ឱ្យដល់ ១០ ពាន់​លាន​ដុល្លារ តាម​ការ រំពឹងទុក​នា​ឆ្នាំ​២០២៣ ខាងមុខ​។ បច្ចុប្បន្ន ប្រទេស​កម្ពុជា បាន​នាំចូល​ផលិតផល​កសិកម្ម​ដែលមាន​សក្កា​នុព​ល​មួយ ចំនួន​មក​ទីផ្សារ​ចិន​រួចហើយ មានដូចជា អង្ករ ចេក ស្វាយ ដំឡូង​មី និង​ពោត ហើយនឹង​កំពុង​បន្ត​ស្នើសុំ​ភាគី​ចិន ជួយ​ព​ន្លឿ​ន​ការចរចារ​ពិធីសារ​អនាម័យ និង​ភូតគាម​អនាម័យ​លើ​ផលិតផល​កសិកម្ម​មួយចំនួនទៀត ដើម្បី​ឈានទៅ ចុះហត្ថលេខា​សម្រាប់​ការនាំចេញ ផ្លែ​មៀន ម្នាស់ ធុ​រេ​ន ស្រកានាគ ម្រេច គ្រាប់ស្វាយចន្ទី គ្រាប់​កាហ្វេ ស្កសរ ដូង និង​សំបុក​ទឹកមាត់​ត្រចៀកកាំ​។ កម្ពុជា​នៅតែ​គាំទ្រ​និង​បន្ត​ចូលរួម​ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​ពិ​ព័រ​ណ័​ចិន​-​អាស៊ាន​នា​បណ្តា​ឆ្នាំ ក្រោយៗ​ទៀត និង​ខិតខំ​នាំយក​ទំនិញ​គុណភាព​ខ្ពស់​ផលិត​នៅ​កម្ពុជា ទៅ​ចូលរួម​ក្នុង​ព្រឹត្តិការណ៍​ខាងលើ​៕

Menu