យុទ្ធសាស្ត្រ វិស័យ សូត្រ ថ្នាក់ជាតិ ២០១៦-២០២០

រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា បានទទួល​ស្គាល់​ពីសា​រៈ​សំខាន់​មិនអាច​ខ្វះ​បាន ពី​វិស័យ​សូត្រ​ខ្មែរ​ក្នុងការ​ចូលរួមចំណែក​អភិវឌ្ឍន៍​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ និង​រក្សា​មរតក​វប្បធម៌​របស់​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា ក៏ដូចជា​សារៈសំខាន់​ក្នុងការ​ទាក់ទាញ​ទេសចរណ៍ ហេតុ​ដូច្នេះហើយ​ទើប​រាជរដ្ឋាភិបាល​សម្រេច​ចិត្ត​កសាង​យុទ្ធសាស្ត្រ​វិស័យ​សូត្រ​ថ្នាក់ជាតិ​ឆ្នាំ​២០១៦-២០២០​នេះ​ឡើង ជាម​គ្គុ​ទេ្ទ​ស​សម្រាប់​អភិវឌ្ឍ​នា​ជំហាន​បន្ទាប់​។ យុទ្ធសាស្ត្រ​វិស័យ​សូត្រ​នេះ​មាន​គោលបំណង​ធ្វើឱ្យ​រស់​ឡើងវិញ​នូវ​វិស័យ​កោសិយ្យ​វប្បកម្ម​នៅ​កម្ពុជា ធ្វើ​ទំនើប​កម្មវិស័យ​សូត្រ​ខ្មែរ ជំរុញ​លើកកម្ពស់​ភាពជា​ដៃគូ​រវាង​វិស័យ​សាធារណៈ និង​ឯកជន និង​ជំរុញ​ការវិនិយោគ​លើ​វិស័យនេះ​ក្នុង​ទ្រង់ទ្រាយ​ធំ​នាពេល​អនាគត​។ រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​បាន​ប្តេជ្ញា​យ៉ាង​មុតមាំ​ក្នុងការ​គាំទ្រ និង​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យនេះ ស្របតាម ទស្សនាទាន និង​ចក្ខុវិស័យ​វែងឆ្ងាយ​ដូច​មានចែង​នៅក្នុង​ឯកសារ​យុទ្ធសាស្ត្រ​វិស័យ​សូត្រ​ថ្នាក់ជាតិ​នេះ​ថា “ ការស្តា​ឡើងវិញ​នូវ​វិស័យ​កោសិយ្យ​វប្បកម្ម និង​ធ្វើ​ទំនើបកម្ម​សូត្រ​ខ្មែរ​តាមរយៈ​ការផលិត​សូត្រ​ឱ្យមាន​គុណភាព​ខ្ពស់ ដើម្បី​រក្សា​ស្ថិ​ភាពប្រាក់​ចំណូល​អ្នក​ដែលមាន​ការពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ផលិតផល​សូត្រ​” ។​

សាវតា​នៃ​ការផលិត​សូត្រ​មាន​ភាព​ស្មុ​គ្រ​ស្មាញ មាន​ប្រវត្តិ​ទាក់ទង​ជាមួយ​វប្បធម៌ អរិយធម៌​ខ្មែរ និង​អន្ត​សញ្ញាណ​ជាតិ​។ កម្ពុជា ជា​ប្រទេសមួយ​ក្នុងចំណោម​ប្រទេស​មិន​ច្រើន​ប៉ុន្មាន​ទេ​ដែល​ផលិតផល​សូត្រ​មាស ដោយ​ការ​ត្បាញ រវៃ​ដោយ​ដៃ​ដ៏​ប៉ិនប្រសព​របស់​ស្ត្រី​តាំងពី​បុរាណ​មក​។ ដោយសារ​បច្ចេកទេស​ស​ល់ពី​បុរាណ​នេះហើយ បានធ្វើឱ្យ​សំពត់សូត្រ​ខ្មែរ​មានតម្លៃ​ខ្ពស់ សិប្បកម្ម និង​ការ​កាត់ដេរ​សំពត់​ហូល បូករួម​នឹង​ចំណេះ​ជំនាញ​ពី​បុរាណ គុណភាព​សាច់​ក្រណាត់ និង​ការ​ជ្រលក់​ពណ៌​សូត្រ​ដោយ​ឥតខ្ចោះ​បានធ្វើឱ្យ​សូត្រ​មាស​កម្ពុជា ជា​វត្ថុ​ល្អ​ដាច់​គេ និង​មានតម្លៃ​ខ្ពស់​។

​វិស័យ​សូត្រ​នៅ​កម្ពុជា មាន​សក្តានុពល​ខ្ពស់ វិស័យនេះ​បាន​ជួយ​កាត់បន្ថយ​ភាពក្រីក្រ បង្កើត​ការងារ​ថ្មី និង​បង្កើន​ប្រាក់ចំណូល​ល​ប្រចាំ​គ្រួសារ​។ យុទ្ធសាស្ត្រ​វិស័យ​សូត្រ​នេះ ក៏​នឹង​រួមចំណែក​ជួយ​ជំរុញ​ការវិនិយោគ​បន្ថែម និង​លទ្ធភាព​ទទួលបាន​ហិរញប្បទាន​តាមរយៈ​ម៉ូ​ដែល​ភាពជា​ដៃគូ​រវាង​វិស័យ​សាធារណៈ និង​ឯកជន (PPP)​ទៀតផង​។ យុទ្ធសាស្ត្រ​នេះ​នឹង​ជួយ​ពង្រឹងគុណភាព​និង​បង្ហាញ​ពី​លទ្ធភាព​របស់​កម្ពុជា ក្នុងការ​ផ្គត់ផ្គង់​សូត្រ​គុណភាព​ខ្ពស់​ទៅ​ទីផ្សារ​ក្នុង​តំបន់ និង​ទៅ​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ​។

ដើម្បី​សម្រេច​គោលដៅ​ចក្ខុ​វិស័យនេះ យុទ្ធសាស្ត្រ​នេះ​ផ្តោតលើ​ការសម្រេច​ឱ្យបាន​នូវ​គោលបំណង​យុទ្ធសាស្ត្រ​សំខាន់​ចំនួន​៤ ដូចជា​បង្ហាញ​អំពី​បញ្ហា​ការប្រកួតប្រជែង ការ​ច្បាម​យក​ឱកាស​អភិវឌ្ឍន៍​ទីផ្សារ និង​ការធ្វើ​ពិពិធ​កម្ម​ផលិតផល ក៏ដូចជា​ធ្វើឱ្យ​ប្រសើរឡើង​នូវ​រចនាសម្ព័ន្ធ​ខ្សែ​ច្រវាក់​តម្លៃ​ទាំងមូល រួមមាន​៖

  1. ពង្រឹង និង​ជួយ​គាំទ្រ​ស្ថាប័ន​លើ​វិស័យ​សូត្រ​
  2. ជួយ​សម្រួលការ​ជ្រៀតចូល​ទីផ្សារ និង​លើក​គុណ​តម្លៃ​ផលិតផល​សូត្រ​ខ្មែរ​
  3. អភិវឌ្ឍន៍​ជំនាញ និង​ធ្វើឱ្យ​ប្រសើរឡើង​នូវ​គុណភាព​ផលិតផល​សូត្រ តាមរយៈ​ការ​រចនា នវានុវត្តន៍​លើ​ក្រណាត់​សូត្រ និង​ផលិតផល​កែច្នៃ​ពី​សូត្រ​
  4. ស្តារឡើងវិញ និង​ពង្រឹង​នូវ​ការដាក់បញ្ចូល​គ្នា​នៃ​វិស័យ​កោសិយ្យ​វប្បកម្ម​ក្នុង​ច្រវាក់​តម្លៃ​ផលិតផល​សូត្រ ដើម្បី​បង្កើន​ការផលិត​ស​សៃ​រ​អំបោះ​សូត្រ​ក្នុងស្រុក​។

អត្ថបទពាក់ព័ន្ធនឹងវិស័យសំខាន់ៗផ្សេងទៀតនៅកម្ពុជា

Menu